fredag 7 oktober 2011

...möbler med tassar

Jag har sedan vi, för ca 6 månader sedan, gjort om matsalen velat byta ut vårat matsalsbord eftersom det inte längre passar in i den stilen jag vill skapa i det rummet. Har hållt ögonen öppna Överallt för att hitta Matsalsmöbeln med stort M och igår hände det!
Det var en blygsam annons på Blocket med två bilder och en mycket kort annonstext som löd ungefär  "Bord med 4 stolar. Två st. iläggsskivor finns. Pris 500 kr."



Jag var helt till mig! Ville väcka Tusse, som hade gått och lagt sig för länge sen, för att berätta om fyndet. Imorse, direkt när jag vaknade, ringde jag honom och berättade ivrigt . Vi kom snabbt överrens om att han skulle ringa och hämta bordet och stolarna under dagen så han fick numret av mig. Han ringde tidigt på förmiddagen för att ha god chans att vara första intressent MEN vad hade hänt?? Jo, alltsammans var sålt och hämtat!!!! SABLARNS!! VARFÖR rinde jag inte på kvällen Direkt när jag sett annonsen???
Så, vad lär vi oss av detta allesammans? Jo, vänta inte när ett supertillfälle ges!

Nu ska en lite besviken och ledsen Annica göra lite fredagsmys och tända så mycket ljus jag bara kan, hälla upp en kopp kaffe till mig och Tusse och påbörja den lediga helgen vi har tillsammans.

Trevlig kväll nu alla
//Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar