söndag 2 oktober 2011

Första inlägget...

Så har jag nu puffat upp kuddarna i soffan,  lagt den mjuka pläden över benen och med datorn på magen sitter jag nu här och skriver det första inlägget i min första blogg.


Det har varit en skön höstdag så det passade utmärkt att gå upp ganska tidigt för att komma igång med det allra sista av vedhögen som fanns kvar att klyva. Det är ju faktiskt rätt mysigt att jobba på tillsammans och småprata om allt mellan himmel och jord medan man får något vettigt gjort, dessutom är det ju riktigt värt det när man sitter framför brasan mörka höstkvällar och vinterdagar utan att vara orolig att det inte finns tillräckligt med ved... Ja, det är väl en av många saker man funderar över när man valt ett liv på landet.


En av sakerna vi småpratade om va faktiskt hur vi skulle utforma en fin skylt utanför gården som visar att Här finns också vår lilla butik "Hulda Antik & Design". Vi kom fram till att det skulle vara fint med en rundad skylt i trä med svart botten och vit text. Ja, när resultatet är klart så ska jag presentera den på bloggen såklart!


Tanken på att vi nu faktiskt planerar för utveckling av gården och framförallt av huset är helt fantastiskt men faktisk inte helt självklar. Bara för ett halvår sedan hade vi detta, för oss underbara ställe, ute hos mäklare för försäljning. En hård vinter, som medförde att vår lada/stall inte klarade av den snömängd som kom ledde till att stora delar av taket rasade in och en påfrestande kyla gjorde att vi tog beslutet att fösöka sälja gården. Det var en slags panik som utbröts hos oss men när den lagt sig ett par månader senare insåg vi snart att det inte skulle få oss att lämna det vi innerst inne tyckte Så mycket om. Sorgen över att inte på mycket länge iallafall kunna stalla upp hästar som jag levt på och gjort sedan vi flyttade hit för 5 år sedan och som var anledningen till att vi köpte gården, gjorde att jag fokuserade på en nyupptäckt passion hos mig, renovering och inredning. Nu fanns det ju tid över när inte hästarna skulle ta min tid 24/7!! Detta har nu efter sommaren resulterat i en webb-shop.



Så.... följer ni med på min resa, mina tankar och funderingar kring inredning och ideér kring de underbara detaljer där som gör det lilla extra för rummet eller uteplatsen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar