lördag 29 september 2012

Pyssel med färg av Hösten


Ikväll gav jag mig ut i höstmörkret för att plocka fallna ekblad, vi har flera stora ekar här på gården så bladen är ingen bristvara.
Tanken är då att forma dessa färggranna höstblad till små rosor att använda i ett arrangemang tex, tyckte
det var dags att byta ut bordsdekorationen mot något i höstväg! Jag ska visa er!


Jag börjar med att vika ett blad på mitten för att sedan rulla ihop det hela från sidan.



Sedan fortsätter jag på samma vis att vika nästa blad på mitten och vira kring det första bladet, stjälkarna från alla blad ska peka nedåt.


Bygg på med blad till du känner att "rosen" är klart. Här är jag nöjd med min första ros och då använder jag ett tunnt snöre för att binda ihop rosen nertill.


Så här blev resultatet av mitt arrangemang i en utav urnorna jag brukar ha på bordet i matsalen. När det är just imorgon ska jag se om jag kan hitta lite grönare mossa, tror det kan bli ännu lite bättre!
Klicka på bilderna för att se dom större om de skulle behövas.

För mer Höstinspiration när det gäller mode så kika in i Butiken, där finns Nyheter från Danska Miel!

Ha en fin Kväll nu alla!
/Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar