onsdag 26 september 2012

Extremt!

Det här med snygga naglar blir lätt "en grej" när man börjat bry sig om dom på riktigt och när man som jag besöker Micaela  med jämna mellanrum för att snygga till dom och för att få en ny style. När man börjar se sig om på nätet efter andra som fixat sina naglar så inser man snabbt att det finns gott om extrema "nagelentusiaster" och att det ibland kan bli extrema utsmyckningar och längder...

                          
och så gäller det ju att kunna leva med dessa långa naglar...

När man kikar på smyckade och stylade naglar inser man ju att det inte bara är naglarna på händerna som kan pyntas, här har man även gått bananas på tånaglarna!!! Detta gjorde mig nyfiken och nu gällde det att hitta bilder på extrema tånaglar...




..och det fanns det!!
Jag känner mig nog rätt vanlig ändå!

Ha en fin Kväll nu!
/Annica

Bildkällor i detta inlägg är hämtade från
http://longnailz.blogspot.se/  och
http://izismile.com

2 kommentarer:

  1. Njaa !

    Jag har en känsla av att, åtminstone vi här uppe i Norden, inte ser på nagelutsmyckning som man gör i många andra länder betydligt längre bort från oss.
    För min del känns dessa fotutsmyckningar en aning stela och i något fall som om naglarna är dåligt skötta.
    De små detaljerna på första fot/handbilden gör mig mer nyfiken och jag njuter också en stund.

    En teori och tanke kan vara att jag vet om i min hjärna att det inte går att röra tår på samma sätt som händernas fingrar och därmed
    blir då, i mitt tycke, tårna och deras nagelskulpturer statiska och oformbara gentemot varandra och möjligheterna att forma tårna till behagfulla "poser" obefintliga.
    Slutsats: att jag inte finner någon speciell skönhet i denna lite djurlika utformning av foten.

    Anders S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är roligt att mina blogginlägg väcker reaktioner och tankar oavsett om det gäller inredningstankar eller extrem nagelvård, att det dessutom skrivs ned i en kommentar här på bloggen är verkligen kul!
      Jag tillägger bara att jag är på samma linje som du, det får räcka bra med att utnycka naglarna på händerna!

      //Annica

      Radera