lördag 3 november 2012

En doft av Saffran

Idag kom jag upp tidigt och startade dagen med en god kopp kaffe och en smarrig fiberrik smörgås. Kom igång med träningen redan på förmiddagen och körde ett pass för armar och rygg, skönt!

Nu börjar det ju närma sig adventtider och det inspirerade mig att göra ett hälsosamt mellanmål (och speciellt för den som tränar) med smak av saffran.



Ingredienser till Saffranspannkakan:
(616 kcal) 43 g protein, 66 g kolhydrater och 20 g fett.

300 g färdig risgrynsgröt
1 ägg
2 äggvitor
8 sötmandlar (finhackade)
1 msk sötningsströ
1/2 pkt saffran

Vispa ihop ingredienserna och häll upp i en ugnsfast form. Grädda i mitten av ugnen i 25 min. på 200 grader.

Jag serverar Saffranspannkakan med MiniKeso som med fördel kan smaksättas med 1 tsk viniljsocker och mosade bär av valfri sort. Eftersom det är svårt att få tag på färska bär just nu finns det flera varianter att köpa frysta i butikerna, jag valde Hallon och Blåbär.
MUMS!

Ha en Skön Kväll nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar