torsdag 16 februari 2012

Jag sköter mig fint som hemmafru ;)

Nu när jag är hemma mycket med Lisa och valparna vill man ju göra det lilla extra i hemmet och vad är inte mer hemtrevligt än nybakat bröd!
Av den här satsen deg får man ut två stycken limpor och tanken är att man ska använda sig av avlånga brödformar till gräddningen. Nu hade ju jag bara en sån form så det blev till att använda fantasin och då blev en vanlig sockerkaksform mitt alternativ. Resultatet blev jättebra så jag och Tusse delade nästan på en Hel limpa till tomatsoppan som jag serverade till. Galet Gott!!!



Jag vill gärna dela med mig av det fantastiska receptet som jag fått av min vän Anna!

Recept Noppebröd:

2 dl Grahmsmjöl                               Blanda ihop och fördela
2 dl Grovt Rågmjöl                           degen i två formar.
2 dl Havregryn                                  Grädda i 50 min.
2 dl Vetekross                                   I varmluftsugn 150 grader
2 dl Vetekli                                       I vanlig ugn 175 grader
3 dl Svensk rågsikt                               
5 dl Vetemjöl                                         
5 tsk Bikarbonat
1 liter Lättfil
1 1/2 dl Ljus sirap


LYCKA TILL!!
Ha en fortsatt skön Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar