tisdag 28 augusti 2012

Skapa en skön plats

Igår började jag att skapa en helt ny del av det stora rummet i huset med anslutning till den öppna spisen. Hösten börjar ju närma sig med stormsteg, det känns riktigt kyligt nu och speciellt på morgonen, därför ville jag få till en avkopplande hörna med sköna fåtöljer och mysiga textilier.

Jag ville ha en klassisk stil som ska fungera lång tid framöver och satsade på ett par sköna öronlappsfåtöljer med fotpall. Den grå färgen passar utmärkt med väggar och övrig inredning i rummet.



Intill fåtöljerna placerar jag ett brickbord  med en något orientalisk stil. Ett perfekt litet avlastningsbord där en gammal tjock Bibel som en snygg inredningsdetalj och där kaffekoppen också får plats. Ett ljus i ett glas räcker utmärkt för att få till mysfaktorn ytterligare.



                            
                                    Brickbordet finns även att köpa i Butiken!

Nu ska jag sätta mig en stund och koppla av efter en dag med lite äventyr i Stockholm.



Ha en fortsatt fin Kväll!
//Annica

1 kommentar: