tisdag 30 oktober 2012

Mot nya mål

Då har startskottet gått för ett vad som jag och min vän Linda på Café GoBiten har ingått, vi ska försöka träna för bättre muskelmassa, det kommer att avgöras främst på resultatet på mage och armar, spännande va!
Det kommer att bli en tuff match.. Linda har kommit i en superform då hon leder gympapass och har aktivt löptränat för att i höstas sprungit halvmaran i Stockholm. Så bra gjort!
Vad gäller min träning har jag tidigare (ca ett år sedan) tränat styrketräning aktivt med ett seriöst träningsschema och med en vision om att nå Body Fitness mål. Efter en svacka med sjukdom och bristande motivation har jag därefter hållit igång en slags grundkonditon fram till nu för att ta upp styrketräningen på allvar igen.
Den 14 februari ska det avgöras vem som lyckats bäst...

Idag är alltså den första träningsdagen efter att vi ingått vadet och jag började med att göra ett studiebesök på ett nyöppnat gym här i Hallsatvik. Fick ett supertrevligt bemötande och blev visad runt i lokalerna, riktigt fräscht och allt man kan tänkas behöva i maskinväg och tankarna går åt att börja träna där. De har en hemsida som heter www.inshapes.se
De säljer även kosttillskott och jag passade på att köpa med mig några burkar Celsius energidryck som jag länge varit sugen att prova. De är en stor succe i USA och flera av de ledande tränings/tävlingspersonligheterna här i Sverige rekommenderar drycken.
Celsius innehåller flertalet naturliga ingredienser, som grönt te med EGCG, ingefära, kalcium, krom, B- och C-vitamin. De här ingredienserna gör att du stimulerar din ämnesomsättning, vilket i sin tur resulterar i en kaloriförbränning, självklart är den sockerfri! Samtidigt får du en rejäl energistimulans, som varar länge! Kanske inte så dumt med lite extra energi i höstrusket.


Jag ska prova första burken imorgon när de är väl kylda och då ska jag ge mitt utlåtande!

Väl hemkommen var inspirationen på topp och jag värmde med cardio på löpbanet och avslutade med ett pass benövningar. Skönt!

En nöjd Annica slappnar av en stund innan sängen väntar
Ha en fortsatt fin kväll!
//Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar