måndag 4 juni 2012

Det är något Sagolikt över dom...

Kl. är snart 23 och jag har precis varit ute för en sista kvällspromenad med Lisa. Promenerar neråt skogen och ser en STOR fågel flygandes korsar den lilla grusvägen vi går på. Jag gissar att det är en Uggla men är inte helt säker förstås. Ser fågeln ett par gånger till korsa vägen mellan skogspartierna och det hörs att den "pratar" med någon... Jag kikar upp emot en stor ek intill vägen och får se en liten uggle unge! Jag hade så rätt, det var en Uggle mamma som flög till och från sin unge. Snart kunde jag även få en bättre syn av mamma Uggla också. Så roligt, de är ju så fina! Det är något sagolikt över dom.
Förstod att uggle ungen skulle sitta kvar i sin lilla håla i eken så jag bestämde mig för att vända hem för att hämta kameran. Den här gången fick Lisa bli kvar hemma och jag återvände till skogen för att förhoppningsvis få en bild på åtminstone den lilla uggle ungen och visst satt den kvar!

                                         Bilden är klickbar

Tyvärr gick det inte att fånga Uggle mamman men nu kommer kameran att få följa med på kvällspromenaderna ett tag framöver!

Imorgon Tisdag kommer Butiken att vara Öppen. Välkommen hit!

God Natt Alla
//Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar